tisdag 4 november 2014

Fiskgömma :-)


Bus enkel och överraskande god rätt som går att förbereda långt i förväg, (ifall man skall ha gäster och vill hinna städa precis innan) :-).  
 
Lägg bakplåtspapper i en djup skål.  I mitt recept lade jag:
 
Lax och torsk, salta och peppra fisken. 
Mer i knytet hade jag 
Matpumpa, bitar ca 1-2cm 
Rödlök 
Rättika, tunt skivad
Morot, tunt skivad 
Palsternacka, ganska tunt skivad 
Purjolök
Champinjon
Cocktailtomater
Smulad getost. 
Olivolja eller kokosolja 
Pressad citron
Kryddor, salt, peppar, cayennepeppar 
1msk Fiskfond/paket ( jag hade bara egengjord räkfond på lager men gick mycket bra med de också) 
(Vill man kan man hälla i 1dl kokosmjölk i vardera paket om man vill ha mer sås.  
Tips! Hade säkert varit gott med musslor på toppen :-) 
 
OBS! Man får tänka lite på ursprungskonsistensen på de olika grönsakerna man har i, så att allt får en bra konsistens när paketen är klara. därför gjorde jag pumpabitarna större än tex morot och rättikan.
 
Ställ i mitten av ugnen 225 grader i 25 min. Klart och underbart gott. 



Smaklig spis :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar