lördag 27 juni 2015

Grillad lever

Sommar och grillvädret har varit lite trögt i år men nu har det kommit igång och jag hoppas att det stannar. 
När jag väljer att grilla så gör jag allt på grillen. :-) för att ta tillvara på den energi som den avger. 

Idag sken solen och det va ett underbart väder. Jag kände för att prova något nytt. Nämligen att grilla lever. Jag säger bara de. Tror man att man har svårt med lever så börja med att grilla den. Den får mer köttliknande konsistens. Grilla den  ganska hett och fort. Annars blir det gummisula. 

Min Sallad som jag serverade till innehöll
Schalottenlök 
Rödkål
Bladspenat 
Coktailtomater i olika färger 
Gurka
Sparris 
Valnötter

Skiva schalottenlök och lägg i ett foliepaket med lite olja, salta och peppra. Löken skall bli mjuk och karamelliserad. Låt den svalna och vänd ner den i salladen. 
Skär alla ingredienser till salladen och blanda ihop. Salta och peppra. 

Putsa levern från hinnor. Skär centimeter tjocka skivor. Gnid in olivolja, salt och nymalen svartpeppar. 
Vänta tills grillen blir riktigt glödande. 
Lägg på leverskivorna vänd några gånger. Det går ganska fort. Servera:-) 
Grilla även en citronhalva, pressa över den när allt är klart. 

Hoppas ni vågar prova. :-) 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar