onsdag 29 oktober 2014

Snabba måltider

Ibland finns inte tiden till att göra den där utsökta avancerade måltiden som man hade tänkt från början. Istället för att köpa något halvfabrikat som man bara värmer på så har jag ALLTID vitkål ( har dessutom finstrimlad vitkål i frysen så det bara är att ta upp) och ägg hemma. Då finns det alltid något att göra.
 
Mina klassiker när detta fenomen  inträffar är att steka på lite fint skuren vitkål så den blir mjuk, tillsätta bacon eller tonfisk, krydda och slutligen knäcka i ett ägg och röra runt. Klart på 10-15 min och servera med grönsallad och denna gången några naturella cashewnötter.
 
 
Alternativ nummer två kan man säga är en scrambled omelett. Jag steker helt enkelt bacon( brukar klippa med sax så jag slipper diska en skärbräda) klipper i lite purjo eller salladslök. vispar ihop 2ägg i ett glas med en gaffel, lite vatten och kryddor. Häll i äggen i stekpannan. Låt bubbla lite och stelna innan man vänder lite. Vill man kan man ha i lite bladspenat. Servera med tex avocado, majonäs och grönsallad
 
Smaklig spis :-) när tiden inte räcker till.........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar