lördag 21 februari 2015

Vegetarisk Lasange

Precis som Paul McCartney sjöng. Meat-free monday. Så blev det en lite mer avancerad vegetarisk fredags middag för mig i form av en Lasange med massa olika grönsaker, soltorkadetomatkräm och gluten/mjölkfria lasangeplattor. 
Rätten är enkelt att förbereda.  Plattorna och krämen gjorde jag dagen innan. 

Recept 
"pasta"plattor, recept se tacobröd, Krydda med basilika och lökpulver. 
Broccoli färsk tunt skivad
Zucchini tunt skivad (längst med)
Lök tunt skivad
Grönkål(repad och förvälld ca 10 min) 
Tomatkräm
Oliver
Skivad tomat
Basilika 
Salt och peppar

Tomatkräm
1påse soltorkade tomater(står på paketet hur man blötlägger innan) 
1 tetra krossade tomater
1liten gul lök
Färsk Basilika 
Salt/peppar 

Mixa allt till tomatkrämen. Men endast hälften av tetran ifall man vill ha lite större tomatbitar. Och smaka av. 

Lägga lasangen. 
Varva tunt skivad zucchini, lök, plattor, tomatkräm, broccoli, lök, "pasta"plattor tomatkräm, lök,broccoli, grönkål, zucchini, plattor, tomatkräm, zucchini, lök, skivad tomat och oliver. Krydda

175grader i 30-40 min. Låt lasangen stå 10 min efter uttagning och innan servering. 

Servera med grönsallad och en chili majonnäs. 

Perfekt rätt att lägga dagen innan och grädda den aktuella dagen. :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar