torsdag 12 februari 2015

Pölsa var de!

Pölsa är något jag avskydde som barn. Jag kunde sitta i timtal och stirra på tallriken i hopp om att pölsan skulle gå upp i rök.
Men av någon anledning fick jag för mig att göra egen på mitt vis. Så jag fick ett innehåll utan gluten. 

Mitt recept
Kalvfärs
Kycklinglever(mixad i matberedare)
Kycklingkött som jag plockat av från min buljongkokning av. (Man kan använda färs eller hackad kyckling eller annat kött)
Chiafrön som lagts i kycklingbuljong natten innan. 
salt/peppar
mejram och timjan efter smak
Kokosmjölk, det vita fasta(valfritt) 

Ner med allt i stekpannan/kastrull och låt bli färdigstekt tillsätt kokosmjölk om du vill ha de och låt puttra under omrörning. 

Till detta serverades kokta skivade rödbetor och stekt ägg. 

Pölsa på mitt vis. :-) 

OBS bilden är utan kokosmjölk. Tyckte det va mycket godare med. :-) 

1 kommentar: