fredag 19 december 2014

Ett ess i rockärmen, Bryggsill i sista sekund!!

 
Här är ett till sillrecept som är perfekt om tiden inte riktigt räcker till. Denna sill blir så himla god!
Jag gör denna med undantag eftersom jag använder matjessill och den är det socker i den lagen.
men nån gång per år tycker jag är helt okej.
 
Recept
En burk matjessill filé
1dl hemmagjord majonnäs (tjock)
 
sen är det efter tycke och smak
Senap
Rödlök
Gräslök
Dill
Kapris(hackad)
Salt
 
Jag delade på sillfileerna längst med så att bitarna blev fler. Hackade rödlök fint och kapris. Gräslök och dill har jag alltid färdighackad i frysen. :-)
 
Man kan givetvis använda urvattnade 5minuter fileer:-)
 
Servera gärna på det smakrika julbrödet, kokt ägg eller på ett fröknäcke.
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar