torsdag 9 juli 2015

Carpaccio

Det här är vad jag kallar snabbmat i all sin enkelhet. Enkelt och otroligt gott;-) 

Gräsbetat nötinnanlår som skivas tunt. Lägga mellan två plastpåsar och med hjälp av en kastrull så bankas den ut. 
Upp på tallrik, släng på lite vad du behagar. Jag hade kapris, soltorkad tomat som jag klippte över, en näve bladspenat. Nån kokt rödbeta som jag hade kvar och en guacamole med sting! 
Detta va inte sista gången! 

Detta ska nog bli en traditionell vardagsrätt. Minimalt med disk och ingen elförbrukning. 
Och eftersom köttet inte är värmts så är alla näringsämnen mer bevarade och inte förstörda. 

2 kommentarer:

  1. Ser jättegott ut! :)
    Men tillagar man inte köttet på något vis? Fryst innan?

    //Sofie.Z ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sofie Z :-)
      nej köttet är rått. Mitt hade varit fryst innan, men man kan köpa färskt också, eller hellre vakumförpackade delar eller gladpackinplastade köttbitar istället för den hårda/spända inplastningen. Hoppas du förstår vad jag menar.

      Radera