onsdag 4 juni 2014

Blomkålspizza





Ikväll serverades det blomkålspizza. Man kan säga att jag använde nästan alla ingredienser från gårdagens middag. I ny tappning bara. 

Botten: 
Ca ett halvt litet huvud. Blomkålen körs i matberedare tills det blir alldeles smuligt/mjöligt.  Tillsätt. 
1ägg
Ett halvt paket fetaost. 
Salt och peppar 
1msk kokosmjöl

Platta ut smeten på bakplåtspapper och förgrädda i 225 grader i 10-15 min. Tills den blir gyllene. 

Tomat sås:
Lite Krossade tomater och 2st soltorkade tomater körs i mixer med salt,peppar, chili och vitlök. 

Sen är det valfri topping som gäller. Jag använde zucchini, bacon, champinjoner, rödlök, ägg och oliver. Basilika. 

Grädda ytterligare i 8-10min. 

Jag smulade över lite fetaost innan servering. Och det blev mums! Vill man ha den helt vegetariskt så skippar man bara baconet.

Recept på min egna fusk bea-sås kommer sen.  :-) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar